Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10908/23529
Título : Does rice cultivation induce better math institutions?
Autor/a: Llamas, Paola
Mentor/a: Rossi, Martín A.
Fecha de publicación : sep-2023
Editor: Universidad de San Andrés. Departamento de Economía
Resumen : This paper studies the link between historical rice cultivation and the ‘math quality’ of institutions in Chinese provinces. To address potential endogeneity concerns, we use Rice Suitability as an instrumental variable for rice cultivation. We find strong evidence of causal relationship between historical rice cultivation and institutions 'math quality', even after addressing potential endogeneity concerns and micronumerosity issues. Our findings suggest a novel perspective over conventional determinants of educational quality and evidence of a new potential long-term effect of rice cultivation.
Descripción : Fil: Llamas, Paola. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
URI : http://hdl.handle.net/10908/23529
Aparece en las colecciones: Trabajos de Licenciatura en Economía

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
[P][W] T. L. Eco. Llamas, Paola.pdf723.79 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.