Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10908/544
Título : Land-Rich Economies, Education and Economic Development
Autor/a: Galiani, Sebastián
Heymann, Daniel
Dabús, Carlos
Tohmé, Fernando
Palabras clave : Education -- Economic aspects -- Econometric models
Human capital -- Econometric models
Economic development -- Effect of education on -- Econometric models
Fecha de publicación : dic-2005
Editor: Universidad de San Andrés. Departamento de Economía
Relación : Documento de trabajo (Universidad de San Andrés. Departamento de Economía);85
Resumen : We analyze the emergence of large-scale education systems in a framework where growth is associated with changes in the configuration of the economy. We model the incentives that the economic elite could have (collectively) to accept taxation destined to finance the education of credit-constrained workers. Contrary to previous work, in our model this incentive does not necessarily arise from a complementarity between physical and human capital in manufacturing. Instead, we emphasize the demand for human-capital-intensive services by highincome groups. Our model seems capable to account for salient features of the development of Latin America in the 19th century, where, in particular, land-rich countries such as Argentina established an extensive public education system and developed a sophisticated service sector before starting significant manufacturing activities.
Descripción : Fil: Galiani, Sebastián. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
Fil: Heymann, Daniel. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
Fil: Dabús, Carlos. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
Fil: Tohmé, Fernando. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
URI : http://hdl.handle.net/10908/544
Aparece en las colecciones: Documentos de Trabajo del Departamento de Economía

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
[P][W] doc85.pdf878.87 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.