Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10908/11956
Título : ’Make or Buy’ as competitive strategy : evidence from the spanish local TV industry
Autor : Gil, Ricard
Ruzzier, Christian
Fecha de publicación : feb-2015
Editor: Universidad de San Andrés. Departamento de Economía
Relación : Documento de trabajo (Universidad de San Andrés. Departamento de Economía);119
Resumen : This paper empirically investigates whether changes in product market competition affect firm boundaries. Exploiting regulation-induced shocks to entry barriers and differences in regulation enforcement across cities to obtain exogenous variation in competition, we establish a negative causal effect of competition (through reduced entry barriers and a larger number of rival firms) on vertical integration in the setting of the Spanish local television industry between 1995 and 2002.
Descripción : Fil: Gil, Ricard. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
Fil: Ruzzier, Christian. Universidad de San Andrés. Departamento de Economía; Argentina.
URI : http://hdl.handle.net/10908/11956
Aparece en las colecciones: Documentos de Trabajo del Departamento de Economía

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
[P][W] doc119.pdf46 p.891.35 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.